Jo ajat sitten Äippä lupaili Myrskylle ja Tuiskulle, että minäkin bloggaan omat aakkoseni, mutta vasta nyt Äippä ehti mua jeesaamaan, joten tässä tulevat:

A = aamu. Paras aika, kun pääsee pitkän yön jälkeen ulos tekemään hyvän hajumatkan.

B = ? siis mikä. No okei, lähistön bokseri ei kuulu kavereihini.

C = ihan yhtä outoa. Mutta taitaa mitata asteita ja niitä nyt riittää!

D = dog eli meikä ulkomaan kielellä.....

E = etana, meikäläinen nauttii näitäkin polun varrelta, jos löytää. Kulinaristi siis!

F = fiksu, ihan selvästi meikäläinen.

G = taas meni oudoksi!

H = hiljaa hiivin jonkun jäljen perässä

I = ikkkuna. Katselen siitä aina ulos, kun oma väki saapuu kotiin.

J = Jäbä, mun elämän tärkein ihminen

K = kettu, eläin jota mun toivotaan ajavan syksyllä

L = liha, raakana tai kypsänä, mutta parasta ruokaa

M = makkara, meikäläisen herkkuruoka

N = nenä. Tärkeä tällaiselle metsästyskoiralle. 

O = Oleilu parasta puuhaa mitä voi olla

P = pupu! Pitääkö sanoa muuta?

Q = ei mitään tietoa

R = riista, mun työmaani.....

S = seikkailut, metsässä tai unissa, mutta aina mennään

T = tuli, jota pelkään. Ovat kotona miettineet, että olen tainnut joskus olla liian lähellä.

U = uni. Yö tai päivä, aina pitää välillä torkkua.

V = vieraat, tehty haukuttavaksi vai kuinka? Mukavia kun muistavat rapsuttaa mua.

W = taitaa olla wc, johon mulla ei ole asiaa. Pytystä ei kuulemma saa juoda. 

X = Tässä asennossa meikä makaa nurtsilla

Y = yö. Pitäisi kuulemma olla hiljaa, mutta välillä on pakko haukkua joku ulkona liikkuja

Z = taas ihan vierasta kamaa

Å = taitaa olla joku ruottalainen

Ä = äippä, se toiseksi tärkein ihminen

Ö = öö, joko nää loppuu???

Sellaiset oli meikäläisen aakkoset. Aamulla sain jonkun hyvä ajon metsässä, mutta eihän tuo äippä jaksanut perässä roikkua ja keskeytti mun hyvä menon. No, en minäkään sitten kotiin mennyt ihan suunnitellusti vaan jäin sinne polulle makoilemaan. Äippä yritti houkutella vaikka millä, mutta minä poika pysyin kovana. Tassut levälleen ja katse toiseen suuntaan. Antaa puhua lämpimikseen kun kerran esti mun hommat.

Nyt ne on luvanneet ottaa mut mukaan pohjoisen reissulle. Onneksi niiden autossa on ilmastointi, mutta syytä on kyllä pysähtyä usein mua juoksuttamaan tai pistän auton uuteen uskoon. Aamulla käydään mummin kautta ja saan varmasti siellä vähän herkkuja. Kuten tapoihin kuuluu!

Oikein mukavaa kesää kaikille karvaisille ja karvattomille kavereille! t. Eka (Äipän personaldreever)