Sitä se on vielä tänäänkin. Nenä tukossa ja hengitys raskasta. Päätä särkee ja heti kun koittaa olla pystyssä, lämpö nousee. Eli huomenna aamulla lääkäriin ja toivottavasti pari huili päivää. Töissä porukat kyllä repii pelihousunsa, jos mä olen sairas, mutta sairaana en töitä tee. Pari päivää viime viikolla jo meni sellaisessa kipeäksi tulossa -tunnelmassa, joten enpä pahenna tilannetta enempää.

Tänään olen yrittänyt vähän pienentää pyykkivuorta ja ehkä lämpö nouseekin juuri siksi. No, onneksi vuori on pienentynyt kiitettävästi. Nyt pitäisi vielä jaksaa laittaa ruokaa uuniin, kun isäntä on edelleen sorsastusreissulla. Ehkä hetken kuluttua....

Alohomora pyysi laittamaan merimiespihvin ohjeen tänne. Mä olen siinä asiassa vähän huono, kun isäntä tekee meillä aina ruoan, mutta se menee suurinpiirtein näin.

Me teemme sen aina sianlihasta, jota osta ulkopaistia sellaisen 700 - 800 g, joka paloitellaan pihveiksi ja paistetaan pannulla ruskeaksi. Perunoita kuoritaan ja paloitellaan 10-12 kpl ja pari -kolme sipulia. Kaikki kerroksittain vuokaan ja sitten liemeksi lihojen paistamisliemi johon on lisätty ykkösolutta pullollinen ja vähän suolaa ja pippuria. Tämän jälkeen pata uuniin 200 asteeseen vähän reiluksi tunniksi. Puolitoista tuntiakaan ei ole liikaa. Perunat ja sipulit ovat pehmeitä ja liha mureaa. Sitten vain nauttimaan. Se mitä jäljelle jää, laitetaan seuraavana päivänä kattilaan ja lämmitetään hellalla.

Hauskaa alkavaa viikkoa!