Taas on viikko vierähtänyt ja nyt on yhden pojan nimpparitkin juhlittu. Mies on ollut viikonlopun sukulaisensa luona pohjoisessa metsästämässä ja eilen meillä oli kylässä juhlijan kummitäti eli mun paras kaverini ja tänään äitini ja isovanhempani. Lähtivät juuri kohti isovanhempien kotia, että äitikin ehtii omaan kotiinsa vielä illaksi.

Nyt on sitten vastattava Alohomoran haasteeseen työvaatteista. Koska teen toimistotyötä, mulla on yleensä työmatkalla pyöräillessä sateenpitävä tuulipuku ja sitten töissä siisti puolihame ja pusero. Välillä käytän erilaisia housupukuja tai ihan farkkuja ja siistiä puseroa. Vähän riippuu siitä, onko viikon aikana tulossa paljon asiakasneuvotteluja eli joudunko olemaan usein esillä asiakkaita vastaanottamassa ja hyvästelemässä. Tällöin haluan antaa hyvän kuvan toimistosta, sillä usein olen se ensimmäinen, jonka asiakkaat kohtaavat.

Esikoinen oli sitten koko viikon syyslomalla, joka kului nukkuen ja pelaten ja musiikkia kuunnellen. Keskimmäinen teki taksvärkkipäivän isän mukana isän uudella työmaalla lattioita pesten. Tulipahan nähtyä millaista on rakennussiivojan työ. Ehkä innosti vähän lukemaan. Syyslomaa nuorimmilla oli vain torstai ja perjantai. Me vanhemmat emme tänä vuonna pitäneet lainkaan syyslomaa ja lapset tuntuivat selvinneen tilanteesta aivan hyvin.

Jotenkin ihmeellisesti viikko taas meni. En jaksanut illalla tehdä käsitöitä nytkään, vaan lysähdin tv:n ääreen joka ilta. Nuorin ei jaksanut mennä yleisurheilutreeneihin koko viikolla, joten meillä oli rauhallinen viikko.

Nyt katselin eilen kaupassa Joulun kauneimmat käsityöt lehteä ja Lean virkkausohjeita jouluksi ja huomasin tahtovani molemmat lehdet. Omissa vanhoissa käsityölehdissä kun ei enää tunnu oikein olevan sellaisia malleja, joita haluaisi tehdä. Monta ihanaa ohjetta olen kyllä löytänyt Ullaneuleestakin, mutta aina jotain uuttakin pitää saada. Mulla alkaa olla selvästi jo joulun odotusta mielessä, kun olen tutkaillut omia joulukirjojani ja -lehtiäni. Ehkä tänä vuonna jaksaisi tehdä lahjojakin omin käsin. Mutta ei liiaksi oteta asiasta paineita.

Eilen kummitädin lähdettyä kylästä jaksoin käydä haravoimassa pihat edestä ja takaa puhtaiksi ja nuorin pojista imuroi jo aamulla ennen vieraan saapumista. Kerrankin!!! Ehkä niiltä jo pitäisi vaatia enemmän hommia, mutta en raatsi....toivottavasti kukaan miniä ei tule mua koskaan haukkumaan, että olen vain passanut poikani pilalle.

Nyt sitten vain voimia keräämään ensi viikolle ja kun lopultakin on saatu oma kone kuntoon, niin nyt täytyy tehdä hieman omaa suosikkilistaa, ettei tarvitse aina kaikkia blogeja läpikäydä.

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!